Prevádzkový poriadok
Centrum pre deti a rodiny s resocializačným programom
ROAD, n.o. Tomky
PREVÁDZKOVÝ PORIADOK
Ubytovacej časti
ypracoval: prevádzkovateľ
Schválil:
Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Senici pre územný obvod okresov Senica a Skalica
Číslo spisu RÚVZSE/OHDM/778/3437/2025
Zo dňa: 26.06.2025
OBSAH
PhDr. Anna Hannikerová
Pečiatka a podpis riaditeľky CDR ROAD, n.
1. Identifikačné údaje prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia
Názov zariadenia: CDR ROAD, n.o.
Adresa: Tomky 664, 908 79 Borský Svätý Jur
Kontakt: 0903762211, 0911762210
Prevádzkovateľ zariadenia: CDR, ROAD, n.o.
Sídlo: Handlovská 11, 851 01 Bratislava
IČO: 31821022
2.Druh a spôsob poskytovania ubytovacích služieb
Kapacita zariadenia
V zmysle vyhlášky č. 259/2008 Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o podrobnostiach má centrum má 20 miest pre deti v resocializačnom programe
Rozmery izieb
Hlavná budova SO 01
1x plocha izby 24 m2 ......počet lôžok 4..................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 24 m2 ......počet lôžok 4 .................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 12 m 2 .....počet lôžok 2..................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 12 m2 ......počet lôžok 2.................6,00 m2na ubytovaného
Celkom počet lôžok...........................12
Vedľajšia budova SO 02
1 plocha izby 8,82 m2 ................počet lôžok 1.......... 8,82 m2na ubytovaného
1 plocha izba 10,72 m2 .............počet lôžok 1.......... 10,72 m2na ubytovaného
1 plocha izby 18,27 m2 .............počet lôžok 3 .......... 6,09 m2na ubytovaného
1 plocha izby 18,27m2..............počet lôžok 3 .......... ..6,09 m2na ubytovaného
Celkový počet lôžok.....................................8
Kapacita CDR ROAD - Tomky je spolu 20 lôžok
Celkový počet miest v CDR ROAD, n.o.
Celková kapacita centra je 26 miest.
Z toho
CDR s resocializačným programom ROAD-Tomky je 20 miest,
CDR s resocializačným programom ROAD- Gwerkovej 14, Bratislava je 6 miest.
Rozdelenie detí podľa skupín:
Priestorové usporiadanie zariadenia
Centrum sa skladá z dvoch samostatných murovaných budov a jednej stavby bez základov. Obidve murované stavby boli v rámci Eurofondov – Regionálny operačný program rekonštruované z nenávratného finančného príspevku vo výške 361 882,18 €. V roku 2012 bola rekonštrukcia ukončená a stavba skolaudovaná.
Objekt SO 01 – dispozičné riešenie
Prízemie:
Vstupné dvere, centrálny šatník, skrinka na topánky, samostatný priestor pre 2 ks automatickej práčky, 1 ks sušičky na bielizeň, 1 ks pisoár, 1 ks umývadlo s teplou aj studenou vodou, zrkadlo, zásobník na papierové uteráky, miestnosť pre ekonomickú činnosť, kancelária pre zamestnancov, spoločenská miestnosť s televízorom, kuchynka pre zamestnancov s vybavením: stôl, stoličky, chladnička, umývačka riadu, kávovar, mikrovlnná rúra, umývadlo s teplou a studenou vodou, zásobník na vodu.
Samostatný priestor s WC, sprchovacím kútom a 1 ks umývadla s teplou aj studenou vodou, zrkadlo, zásobník na papierové uteráky
Prvé poschodie :
4 izby v celkovom počet lôžok 12, chodba, knihovňa, samostatná časť pre chlapcov: 2 x sprcha, oddelená závesom, vybavená držiakmi, 2x WC, pre každé dieťa úložný box na použitú bielizeň, celkom 5x umývadlo, z toho 3 umývadla so studenou aj teplou vodou, 3 ks zrkadlá, 2 ks zásobníky na papierové uteráky, 1 ks froté uterák
Objekt SO 02 – dispozičné riešenie
Prízemie:
Vstup- jednokrídlové dvere, chodba –aula – 50,71m2, kuchyňa a jedáleň – 63,85 m2,
Sklad drogérie, príručný sklad potravín, stavané skrine na posteľnú bielizeň, stavaná skriňa na hygienické pomôcky, kotolňa, učebňa, fitnes stroje, schodisko
Poschodie:
Dve jednolôžkové izby, dve trojlôžkové izby z toho jedna vybavená klimatizáciou s vonkajšou jednotkou , čitáreň, sprchovací kút, umývadlo s tečúcou pitnou vodou a tečúcou teplou vodou, zrkadlo, práčka WC, polička, vešiak, každé dieťa má vlastné lôžko, nočný stolík, matrac, plachtu, podušku a prikrývku s obliečkami, stavanú skriňu so samostatným oddielom na osobnú bielizeň, na izbe sa nachádza spoločný stôl a 2 lavice
Cieľovou skupinou centra sú
deti od 14 rokov, ktoré sú zaradené po splnení zákonom (zákon. č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí sociálnej kuratele) daných podmienok do resocializačného programu na základe:
Ide o deti s diagnózou „Porucha psychiky a správania z dôvodu užívania psychotropných látok – „syndróm závislosti“
Program je rozdelený do 5. fáz, a každá fáza je v trvaní 3-6 mesiacov. Centrum plní opatrenia pobytovou formou 365 dní v roku
Centrum má vo vlastníctve štyri motorové vozidlá, ktoré slúžia na prepravu klientov a zásobovanie centra.
Centrum je monitorované kamerovým systémom, okrem izieb a sociálnych zariadení, záznam sa nearchivuje.
Ciele pre jednotlivé fázy resocializačného programu centra
Denný režim centra
Pracovný deň Deň pracovného voľna
Odborný tím centra
4x Sociálny pracovník, VŠ – II. stupeň – sociálna práca
2x asistent sociálnej práce
1x Psychológ , 1xVŠ – II. stupeň – psychológia
1x pedagóg, 1x VŠ –II. stupeň – pedagogika
3x zamestnanec na skupine
Tvorba Individuálneho resocializačného plánu pre dieťa
Za tvorbu Individuálneho resocializačného programu je zodpovedný sociálny pracovník, psychológ a pedagogický pracovník. Základnú štruktúru plánu tvorí oblasť sociálna, psychologická a pedagogická.
Sociálny pracovník a psychológ v úzkej spolupráci s dieťaťom, orgánom sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately a ak je to možné aj so zákonným zástupcom dieťaťa vypracuje individuálny resocializačný program, ktorý centrum vyhodnocuje raz týždenne.
Dieťa a zákonný zástupca sú preukázateľným spôsobom oboznámení s obsahom. Raz mesačne centrum vyhodnocuje individuálny resocializačný program so zákonným zástupcom dieťaťa.
Raz za 2 mesiace vyhodnocuje centrum individuálny resocializačný program v spolupráci s orgánom sociálno- právnej ochrany – (plán práce s dieťaťom)
Centrum na vyžiadanie predkladá plnenie individuálneho resocializačného programu súdu, ktorý nariadil pobyt dieťaťa v centre.
Individuálny resocializačný program pre dieťa má oblasť
Sociálnu – sledovanie plnenia cieľov stanovených pre jednotlivé fázy programu, spolupráca so zákonným zástupcom, zapájanie sa rodiny do programu centra
Psychologickú – vstupná odborná diagnostika, opakovaná odborná diagnostika
Pedagogickú – aktuálny stav úrovne vzdelania dieťaťa, spolupráca so zákonným zástupcom a materskou školou.
Zdravotnú – záznamy o vykonaných zásahoch v zdravotnej oblasti dieťaťa
Psychiatrickú - každé dieťa je po prepustení zo zdravotníckeho zariadenia a prijatí do centra v následnej starostlivosti rajonného pedopsychiatra.
Psychológ centra sprevádza dieťa na prvé vyšetrenie u pedopsychiatra, následné pravidelné kontroly u psychiatra zabezpečuje zamestnanec centra. Psychológ centra je pedopsychiatrom oboznámený s farmakologickou liečbou dieťaťa a navrhnutými opatreniami.
Podmienky pre záujmovú činnosť detí
V objekte centra sa nachádza volejbalové ihrisko, basketbalové jednokošové ihrisko, workoutové ihrisko, bazén, náradím vybavená posilňovňa, bicykle, kolobežky, stolnotenisový stôl, hrnčiarsky kruh, hrnčiarska pec, knižnica, televízia, PC, rádia, stany, spacie vaky, karimatky a ostatná výbava na kempovanie. Dieťa a mladý dospelý má možnosť zúčastňovať sa v nedeľu v rámci voliteľných aktivít bohoslužby. Raz mesačne v rámci resocializačného programu je realizovaná aktivita, zameraná na kultúrno-historické oblasti Slovenska.
Zdravotná starostlivosť pre deti
Centrum má zabezpečenú kompletnú zdravotnú starostlivosť pre deti a mladých dospelých, podrobujú sa lekárskej preventívnej prehliadke.
V prípade pozitívneho skríningu moču na psychotropné látky u dieťaťa a mladého dospelého, zamestnanec centra zabezpečí v NÚDCH Limbová , Bratislava vyšetrenie krvi na potvrdenie, prípadne vylúčenie prítomnosti psychotropných látok. V prípade pozitívneho výsledku postupuje centrum podľa pokynov pedopsychiatra.
Práva dieťaťa a mladého dospelého
Práva a právom chránené záujmy detí a mladých dospelých „Deklarácia práv dieťaťa“ sú v centre písomne vypracované a pri nástupe do resocializačného programu je s nimi každé dieťa preukázateľne oboznámené.
V centre je zabezpečený kontakt dieťaťa a mladého dospelého s rodinou
Korešpondencia, prístup k internetu a používanie telefónu
Dieťa v nultej a I. fáze programu môže písať list len zákonným zástupcom a to raz do týždňa
Od II. fázy programu je písomný kontakt detí s rodinou neobmedzený
Čítanie listov je súčasťou skupinovej práce detí na skupine
Korešpondencia je zasielaná klasickou poštou
Deti môžu telefonovať zákonnému zástupcovi pravidelne vo štvrtok (2 min)
Deti telefonujú domov pred vychádzkou
Deti majú prístup k PC pri písaní plánov vychádzok
Prístup na internet majú deti v rámci vzdelávania (4 hod./deň)
Zabezpečovanie stravovania
Príprava stravy je súčasťou programu centra
Nákup potravín a ich skladovanie
Príprava a podávanie stravy
Umývanie riadu
3. Podmienky prevádzky, zásady bezpečnosti a ochrany zdravia ubytovaných a zamestnancov ubytovacieho zariadenia
Každé dieťa má vlastné lôžko, nočný stolík, matrac, plachtu, podušku a prikrývku s obliečkami, stavanú skriňu so samostatným oddielom na osobnú bielizeň a zavesenie oblečenia, na izbe sa nachádza spoločný stôl a 2 lavice
Každé dieťa má poskytovanú čistú posteľnú bielizeň, uteráky a osušky
Sprchy, umývadlá a WC slúžiace na osobnú hygienu detí a mladých dospelých sú oddelené, zvlášť pre dievčatá a zvlášť pre chlapcov
Steny izieb
Na zostatky jedla máme uzatvorenú zmluvu o poskytovaní služby pri zbere odpadov s Firmou INTA, s.r.o. Rzbárska 758//18, Trenčín. Zostatky vkladáme do uzatvoriteľnej originálnej nádoby, ktorej vývoz je v zmysle zmluvy 1x14 dní.
Nad dodržiavaním hygienických zásah umývania riadu a jeho uskladnenia dohliada zamestnanec centra.
Zabezpečenie dostatočného množstva pitnej vody
Pitná voda v centre je zabezpečovaná prostredníctvom balenej pramenistej vody, v období letných mesiacov minerálnou vodou
Úžitková a voda je zo zdroja vŕtanej (18 m) studne v objekte centra, voda je pravidelne dezinfikovaná, opatrenia špeciálnym filtrom a zariadením na zachytávanie kovov. Rozbor vody centrum zabezpečuje prostredníctvom Akreditovaného skúšobného laboratória S 154, RÚVZ so sídlom v Trnave, Limbová ul. 6053/6
Vetranie – všetky vnútorné priestory centra sú vetrané prirodzeným vetraním a jednou klimatizačnou s vonkajšou jednotkou. Klimatizácia je každý rok pred sezónnym spustením dezinfikovaná odbornou firmou a priebežne – raz mesačne je sterilizovaná UV sterilnou lampou s ozónom
Osvetlenie – osvetlenie vnútorných priestorov centra sú zabezpečené umelým osvetlením, centrum používa ledkové osvetlenie
Preslnenie – obe budovy centra sú preslnené
Centrum má vyhradenú osobitnú časť na pranie osobnej bielizne a odevov, na sušenie centrum používa sušičku na bielizeň
Deti majú čistú osobnú bielizeň v skrini a na použitú osobnú bielizeň má každé dieťa samostatný box
Pomôcky na upratovanie sú uložené v samostatnej stavanej skrini s možnosťou vetrania
Steny na schodisku sú opatrené umývateľným povrchom, ostatné steny sú hygienický ošetrené raz za dva roky
Podlahy miestností (parkety, vinylová dlažba a keramická dlažba) sú denne čistené
Podlaha v sprchovacích kabínkach je opatrená plastovou rohožou
Priestory centra sú denne upratované v rámci v rámci získavania pracovných zručností
Centrum pravidelne raz týždenne dezinfikuje priestory UV sterilizačnou lampou a ozónom a mimoriadne po každom prípade ochorenia dieťaťa
Iné
4. Spôsob skladovania a manipulácie s posteľnou bielizňou a frekvencia jej výmeny:
Každé dieťa má poskytovanú čistú posteľnú bielizeň, uteráky a osušky
5. Spôsob frekvencie upratovania a celkového upratovania ubytovacích priestorov
Izby
Komunitná miestnosť, jedáleň a školská trieda
6. Postup pri dezinfekcii a jej frekvencia v zariadení na osobnú hygienu
7. Postup pri zabezpečení ničenia živočíšnych škodcov
Za zabezpečenie kontroly ochrany pred škodcami a za výkon dezinfekcie a deratizácie je zodpovedná vedúca prevádzky – ekonomického úseku.
Deratizáciu centrum vykonáva v pravidelných intervaloch – 2x ročne, v prípade mimoriadneho výskytu škodcov podľa potreby.
Centrum má na všetkých oknách siete proti lietajúcemu hmyzu, dvere do objektu centra sa nenechávajú otvorené. Nastavené kontrolne pasce sú pravidelne kontrolované. Po vykonaní deratizácie odbornou firmou je na túto skutočnosť v centre výrazne označená na dverách a stenách..
Centrum pravidelne 2x ročne využíva službu deratizačnej firmy: Deratizér Bratislava, s.r.o.
8. Spôsob odstraňovania tuhého odpadu , frekvencia vyprázdňovania odpadových nádob, ich čistenie a dezinfekcia
Centrum separuje odpad podľa jednotlivých zložiek. Odpad sa zbiera denne a je zhromažďovaný vo veľkokapacitných kontajneroch. Frekvencia vyprázdňovania kontajnerov je každých 14 dní a to na základe rozhodnutia obce Borský Svätý Jur v zmysle § 81 ods. 1 zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálny odpad.
Čistenie veľkokapacitného kontajnera centrum vykonáva raz mesačne s použitím dezinfekcie a vysokotlakového stroja.
Odvoz kuchynského odpadu má centrum zabezpečený na základe zmluvy o poskytovaní služby pri zbere odpadu s firmou INTA, s.r.o. Trenčín, frekvencia odvozu odpadu je každých 14 dní.
Vývoz fekálneho odpadu z centra zabezpečuje na základe dohody ND-A. Kratochvil, frekvencia vývozu je raz týždenne, v prípade potreby na základe telefonátu aj častejšie.
9. Frekvencia zisťovania prítomnosti alergénov roztočov
Prítomnosť alergénov roztočov sa zisťuje v lôžkach a lôžkovinách starších ako 10 rokov najmenej 1x za päť rokov
10. Prevádzkový poriadok ubytovacieho zariadenie je prístupný v centre na informačnej tabuli a na webovej stránke centra www.road-tomky.sk
ROAD, n.o. Tomky
PREVÁDZKOVÝ PORIADOK
Ubytovacej časti
ypracoval: prevádzkovateľ
Schválil:
Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Senici pre územný obvod okresov Senica a Skalica
Číslo spisu RÚVZSE/OHDM/778/3437/2025
Zo dňa: 26.06.2025
OBSAH
- Identifikačné údaje prevádzkovateľa .......................................3
- Druh a spôsob poskytovania ubytovacích služieb ...........................4
- Podmienky prevádzky, zásady bezpečnosti a ochrany
- Spôsob skladovania a manipulácie s posteľnou bielizňou a
- Spôsob a frekvencia bežného a celkového upratovania
- Postup pri dezinfekcii a jej frekvencia v zariadení
- Postup pri zabezpečení ničenia živočíšnych škodcov ........................20
- Spôsob odstraňovania tuhého biologického odpadu, frekvencia vyprázdňovania odpadových nádob, ich čistenie a dezinfekcia ................................21
- Frekvencia zisťovania prítomnosti alergénov roztočov..........................................................................21
Pečiatka a podpis riaditeľky CDR ROAD, n.
1. Identifikačné údaje prevádzkovateľa ubytovacieho zariadenia
Názov zariadenia: CDR ROAD, n.o.
Adresa: Tomky 664, 908 79 Borský Svätý Jur
Kontakt: 0903762211, 0911762210
Prevádzkovateľ zariadenia: CDR, ROAD, n.o.
Sídlo: Handlovská 11, 851 01 Bratislava
IČO: 31821022
Register neziskových organizácií pod č. OVVS-460/9/98-NO KÚ Bratislava
Akreditácia č. 9545/2006-I/21AK, 96872009-I/25AK2.Druh a spôsob poskytovania ubytovacích služieb
Nezisková organizácia poskytuje verejnoprospešné služby. Plní opatrenia v zmysle zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane a sociálnej kuratele a to na základe
Akreditácie č. 9545/2006-I/21AK, 96872009-I/25AK, udelenej MPSVaR SR.Kapacita zariadenia
V zmysle vyhlášky č. 259/2008 Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o podrobnostiach má centrum má 20 miest pre deti v resocializačnom programe
Rozmery izieb
Hlavná budova SO 01
1x plocha izby 24 m2 ......počet lôžok 4..................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 24 m2 ......počet lôžok 4 .................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 12 m 2 .....počet lôžok 2..................6,00 m2na ubytovaného
1x plocha izby 12 m2 ......počet lôžok 2.................6,00 m2na ubytovaného
Celkom počet lôžok...........................12
Vedľajšia budova SO 02
1 plocha izby 8,82 m2 ................počet lôžok 1.......... 8,82 m2na ubytovaného
1 plocha izba 10,72 m2 .............počet lôžok 1.......... 10,72 m2na ubytovaného
1 plocha izby 18,27 m2 .............počet lôžok 3 .......... 6,09 m2na ubytovaného
1 plocha izby 18,27m2..............počet lôžok 3 .......... ..6,09 m2na ubytovaného
Celkový počet lôžok.....................................8
Kapacita CDR ROAD - Tomky je spolu 20 lôžok
Celkový počet miest v CDR ROAD, n.o.
Celková kapacita centra je 26 miest.
Z toho
CDR s resocializačným programom ROAD-Tomky je 20 miest,
CDR s resocializačným programom ROAD- Gwerkovej 14, Bratislava je 6 miest.
Rozdelenie detí podľa skupín:
- 1. skupina detí – výkon opatrení pobytovou formou na základe rozhodnutia súdu v počte 10 miest
- 1. skupina detí a mladých dospelých na základe dohody v počte 8 miest
- 1. skupina detí a mladých dospelých na základe dohody v počte 8 miest
Priestorové usporiadanie zariadenia
Centrum sa skladá z dvoch samostatných murovaných budov a jednej stavby bez základov. Obidve murované stavby boli v rámci Eurofondov – Regionálny operačný program rekonštruované z nenávratného finančného príspevku vo výške 361 882,18 €. V roku 2012 bola rekonštrukcia ukončená a stavba skolaudovaná.
Objekt SO 01 – dispozičné riešenie
Prízemie:
Vstupné dvere, centrálny šatník, skrinka na topánky, samostatný priestor pre 2 ks automatickej práčky, 1 ks sušičky na bielizeň, 1 ks pisoár, 1 ks umývadlo s teplou aj studenou vodou, zrkadlo, zásobník na papierové uteráky, miestnosť pre ekonomickú činnosť, kancelária pre zamestnancov, spoločenská miestnosť s televízorom, kuchynka pre zamestnancov s vybavením: stôl, stoličky, chladnička, umývačka riadu, kávovar, mikrovlnná rúra, umývadlo s teplou a studenou vodou, zásobník na vodu.
Samostatný priestor s WC, sprchovacím kútom a 1 ks umývadla s teplou aj studenou vodou, zrkadlo, zásobník na papierové uteráky
Prvé poschodie :
4 izby v celkovom počet lôžok 12, chodba, knihovňa, samostatná časť pre chlapcov: 2 x sprcha, oddelená závesom, vybavená držiakmi, 2x WC, pre každé dieťa úložný box na použitú bielizeň, celkom 5x umývadlo, z toho 3 umývadla so studenou aj teplou vodou, 3 ks zrkadlá, 2 ks zásobníky na papierové uteráky, 1 ks froté uterák
Objekt SO 02 – dispozičné riešenie
Prízemie:
Vstup- jednokrídlové dvere, chodba –aula – 50,71m2, kuchyňa a jedáleň – 63,85 m2,
Sklad drogérie, príručný sklad potravín, stavané skrine na posteľnú bielizeň, stavaná skriňa na hygienické pomôcky, kotolňa, učebňa, fitnes stroje, schodisko
Poschodie:
Dve jednolôžkové izby, dve trojlôžkové izby z toho jedna vybavená klimatizáciou s vonkajšou jednotkou , čitáreň, sprchovací kút, umývadlo s tečúcou pitnou vodou a tečúcou teplou vodou, zrkadlo, práčka WC, polička, vešiak, každé dieťa má vlastné lôžko, nočný stolík, matrac, plachtu, podušku a prikrývku s obliečkami, stavanú skriňu so samostatným oddielom na osobnú bielizeň, na izbe sa nachádza spoločný stôl a 2 lavice
Cieľovou skupinou centra sú
deti od 14 rokov, ktoré sú zaradené po splnení zákonom (zákon. č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí sociálnej kuratele) daných podmienok do resocializačného programu na základe:
- Písomnej dohody s rodičom dieťaťa alebo osobou, ktorá sa o dieťa osobne stará a odporúčania SPODSK
- Rozhodnutia súdu o uložení výchovného opatrenia, ktorým súd uložil pobyt v zariadení, ktoré vykonáva resocializačný program
- Rozhodnutia súdu o nariadení neodkladného opatrenia
- Písomnej dohody s mladým dospelým , ktorý začal resocializačný program ako dieťa a po dovŕšení plnoletosti sa rozhodol pokračovať v resocializačnom programe
Ide o deti s diagnózou „Porucha psychiky a správania z dôvodu užívania psychotropných látok – „syndróm závislosti“
Program je rozdelený do 5. fáz, a každá fáza je v trvaní 3-6 mesiacov. Centrum plní opatrenia pobytovou formou 365 dní v roku
Centrum má vo vlastníctve štyri motorové vozidlá, ktoré slúžia na prepravu klientov a zásobovanie centra.
Centrum je monitorované kamerovým systémom, okrem izieb a sociálnych zariadení, záznam sa nearchivuje.
Ciele pre jednotlivé fázy resocializačného programu centra
- fáza - tri mesiace až šesť mesiacov
- neutekám z centra
- nepoužívam vulgarizmy
- zapájam sa do činnosti skupiny
- fáza - tri mesiace až šesť mesiacov
- som aktívny /a/ na vyučovaní
- zvolávam si skupiny
- vyjadrujem sa aj k ostatným
- fáza - tri mesiace až šesť mesiacov
- stanovujem si vlastné ciele
- osvojujem si zásady zdravého životného štýlu
- preberám zodpovednosť za seba
- fáza - tri mesiace až šesť mesiacov
- napĺňam si vlastné ciele
- som zodpovedný/á/ starší súrodenec
- som zodpovedný /á/ aj za skupinu
- reintergácia prostredníctvom zamestnania, štúdia, sociálna, právna, zdravotná a ekonomická zručnosť potrebná pre bežný život
- pokračovanie v klubovej činnosti
Denný režim centra
Pracovný deň Deň pracovného voľna
06:30 | Budíček | 07:00 | Budíček |
6:40 - 6:50 | Rozcvička | 7:00 - 7:30 | Ranné rozdelenie, upratovanie, hygiena |
6:50 - 7:15 | Ranné rozdelenie, upratovanie, hygiena | 7:30 – 7:50 | Raňajky |
7:15 – 7:35 | Raňajky | 7:50 – 8:00 | Príprava na denné aktivity |
7:35 – 8:00 | Príprava na denné aktivity | 8:00 – 10:00 | Plnenie zodpovednosti |
8:00 – 10:00 | Vyučovanie | 10:00 - 10:10 | Desiata |
10:00 - 10:10 | Desiata | 10:10 – 11:30 | Plnenie povinností |
10:10 – 11:55 | Vyučovanie | 12:00 - 12:55 | Obed |
12:00 - 12:55 | Obed | 13:00 - 14:00 | Obedná skupina |
13:00 - 14:00 | Obedná skupina | 14:05 – 16:00 | Spoločné aktivity / prechádzka / šport, 14-17 hod. návšteva – sobota |
14:05 – 16:00 | Plnenie zodpovedností | 16:00 – 16:15 | Olovrant |
16:00 – 16:15 | Olovrant | 16:15 – 16:30 | Osobné voľno - Čas pre seba |
16:15 – 16:30 | Osobné voľno - Čas pre seba | 16:30 - 17:45 | Osobné voľno |
16:30 - 17:45 | Osobné voľno (štvrtok – tel. kontakt s rodinou) | 17:45 - 18:00 | Prezentácie, referáty a iné čítacie povinnosti |
17:45 - 18:00 | Prezentácie, referáty a iné čítacie povinnosti | 18:00 – 18:30 | Večera |
18:00 – 18:30 | Večera | 18:30 – 18:55 | Sledovanie správ ( TA3 ) |
18:30 – 18:55 | Sledovanie správ ( TA3 ) | 18:55 – 19:00 | Príprava na technickú skupinu |
18:55 – 19:00 | Príprava na technickú skupinu | 19:00 - 20:00 | Technická skupina + skupina |
19:00 - 20:00 | Technická skupina + skupina | 20:00 – 20:30 | Večerné aktivity, TV, denník, hygiena |
20:00 – 20:30 | Večerné aktivity, TV, denník, hygiena | 20:30 - 20:45 | Druhá večera ( nepovinná ) |
20:30 - 20:45 | Druhá večera ( nepovinná ) | 20:45 - 23:00 | Večerné aktivity, TV, denník, hygiena |
20:45 - 22:00 | Večerné aktivity, TV, denník, hygiena | 23:00 | Večierka |
22:00 | Večierka | 23:00 – 7:00 | Nočný kľud |
22:00 - 6:30 | Nočný kľud |
Odborný tím centra
4x Sociálny pracovník, VŠ – II. stupeň – sociálna práca
2x asistent sociálnej práce
1x Psychológ , 1xVŠ – II. stupeň – psychológia
1x pedagóg, 1x VŠ –II. stupeň – pedagogika
3x zamestnanec na skupine
Tvorba Individuálneho resocializačného plánu pre dieťa
Za tvorbu Individuálneho resocializačného programu je zodpovedný sociálny pracovník, psychológ a pedagogický pracovník. Základnú štruktúru plánu tvorí oblasť sociálna, psychologická a pedagogická.
Sociálny pracovník a psychológ v úzkej spolupráci s dieťaťom, orgánom sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately a ak je to možné aj so zákonným zástupcom dieťaťa vypracuje individuálny resocializačný program, ktorý centrum vyhodnocuje raz týždenne.
Dieťa a zákonný zástupca sú preukázateľným spôsobom oboznámení s obsahom. Raz mesačne centrum vyhodnocuje individuálny resocializačný program so zákonným zástupcom dieťaťa.
Raz za 2 mesiace vyhodnocuje centrum individuálny resocializačný program v spolupráci s orgánom sociálno- právnej ochrany – (plán práce s dieťaťom)
Centrum na vyžiadanie predkladá plnenie individuálneho resocializačného programu súdu, ktorý nariadil pobyt dieťaťa v centre.
Individuálny resocializačný program pre dieťa má oblasť
Sociálnu – sledovanie plnenia cieľov stanovených pre jednotlivé fázy programu, spolupráca so zákonným zástupcom, zapájanie sa rodiny do programu centra
Psychologickú – vstupná odborná diagnostika, opakovaná odborná diagnostika
Pedagogickú – aktuálny stav úrovne vzdelania dieťaťa, spolupráca so zákonným zástupcom a materskou školou.
Zdravotnú – záznamy o vykonaných zásahoch v zdravotnej oblasti dieťaťa
Psychiatrickú - každé dieťa je po prepustení zo zdravotníckeho zariadenia a prijatí do centra v následnej starostlivosti rajonného pedopsychiatra.
Psychológ centra sprevádza dieťa na prvé vyšetrenie u pedopsychiatra, následné pravidelné kontroly u psychiatra zabezpečuje zamestnanec centra. Psychológ centra je pedopsychiatrom oboznámený s farmakologickou liečbou dieťaťa a navrhnutými opatreniami.
Podmienky pre záujmovú činnosť detí
V objekte centra sa nachádza volejbalové ihrisko, basketbalové jednokošové ihrisko, workoutové ihrisko, bazén, náradím vybavená posilňovňa, bicykle, kolobežky, stolnotenisový stôl, hrnčiarsky kruh, hrnčiarska pec, knižnica, televízia, PC, rádia, stany, spacie vaky, karimatky a ostatná výbava na kempovanie. Dieťa a mladý dospelý má možnosť zúčastňovať sa v nedeľu v rámci voliteľných aktivít bohoslužby. Raz mesačne v rámci resocializačného programu je realizovaná aktivita, zameraná na kultúrno-historické oblasti Slovenska.
Zdravotná starostlivosť pre deti
Centrum má zabezpečenú kompletnú zdravotnú starostlivosť pre deti a mladých dospelých, podrobujú sa lekárskej preventívnej prehliadke.
- Pediater: Moravský Svätý Ján
- Pedopsychiater: Senica
- Stomatológ: Závod
- Dermatológ: Senica
- Gynekologická ambulancia: Moravský Svätý Ján
- Urologická ambulancia: Malacky
- Klinický psychológ: Pezinok
- Odborné ambulancie máme zabezpečené v nemocnici v Malackách
- Úrazové stavy zabezpečujeme na pohotovosti Malackej nemocnice
V prípade pozitívneho skríningu moču na psychotropné látky u dieťaťa a mladého dospelého, zamestnanec centra zabezpečí v NÚDCH Limbová , Bratislava vyšetrenie krvi na potvrdenie, prípadne vylúčenie prítomnosti psychotropných látok. V prípade pozitívneho výsledku postupuje centrum podľa pokynov pedopsychiatra.
Práva dieťaťa a mladého dospelého
Práva a právom chránené záujmy detí a mladých dospelých „Deklarácia práv dieťaťa“ sú v centre písomne vypracované a pri nástupe do resocializačného programu je s nimi každé dieťa preukázateľne oboznámené.
V centre je zabezpečený kontakt dieťaťa a mladého dospelého s rodinou
- Od nástupu do programu dieťa každý týždeň píše zákonnému zástupcovi list, pokiaľ rodičia nežijú na rovnakej adrese, píše každému s rodičov, pokiaľ niektorý z rodičov nemá súdnym rozhodnutím zakázaný kontakt s dieťaťom
- Rodičia môžu na obsah listu písomne reagovať
- Dieťa môže byť v telefonickom kontakte so zákonným zástupcom každý štvrtok v trvaní 2 min.
- Najneskôr do 2. týždňov od nástupu dieťaťa do resocializačného programu sú rodičia pozvaní do centra na návštevu a oboznámenie sa s centrom. Pokiaľ sa dieťa nenachádza v 2. fáze programu pri návšteve rodičov je prítomný psychológ, prípadne sociálny pracovník
- Následne má dieťa právo na návštevu rodičov raz do mesiaca, rodičia sú pozývaní na rodinné skupinové poradenstvo raz do mesiaca v CDR Tomky, dvakrát do mesiaca na skupinové poradenstvo v CDR Handlovská. Dieťa pokračuje v písaní listu rodičom každý týždeň
- Po prestúpení dieťaťa do II. fázy dieťa chodí domov na vychádzku na 24 hodín každý druhý týždeň, rodičia môžu chodiť na návštevu každú sobotu v rámci režimu centra (14:00-17:00 hod)
- Plán vychádzok do domáceho prostredia je koordinovaný s orgánom sociálnoprávnej ochrany detí v mieste trvalého bydliska dieťaťa
- V 3.-4. fáze chodí dieťa domov na 48 hodín každé dva týždne, rodičia môžu chodiť na návštevu každú sobotu v rámci programu centra
- Dieťa na vychádzku domov odchádza v sprievode zákonného zástupcu, alebo ním písomne poverenou osobou. Dieťa sa vracia do centra v stanovený čas v sprievode zákonného zástupcu, alebo ním písomne poverenou osobou.
- Počas vychádzky sa dieťa riadi programom vychádzky, ktorú po návrate vyhodnocuje písomne rodič ako aj dieťa, alebo mladý dospelý.
- Ak zákonný zástupca požaduje, aby dieťa chodilo na vychádzky domov bez sprievodu, musí o to písomne požiadať centrum.
Korešpondencia, prístup k internetu a používanie telefónu
Dieťa v nultej a I. fáze programu môže písať list len zákonným zástupcom a to raz do týždňa
Od II. fázy programu je písomný kontakt detí s rodinou neobmedzený
Čítanie listov je súčasťou skupinovej práce detí na skupine
Korešpondencia je zasielaná klasickou poštou
Deti môžu telefonovať zákonnému zástupcovi pravidelne vo štvrtok (2 min)
Deti telefonujú domov pred vychádzkou
Deti majú prístup k PC pri písaní plánov vychádzok
Prístup na internet majú deti v rámci vzdelávania (4 hod./deň)
Zabezpečovanie stravovania
Príprava stravy je súčasťou programu centra
- jedáleň má samostatný vchod
- stravu pripravujú deti pod dohľadom odborného zamestnanca centra
- Deti denne majú 6 x denne stravu
- použitý riad umývame v umývačke riadu pri teplote 600 C
- po každom jedle jedáleň upratujeme – umytie stolov, zametanie podlahy
- pri pravidelnom upratovaní, ako aj praní používame dezinfekčný prostriedok SAVO
- zamestnanci sa stravujú v rámci resocializačného programu spoločne s deťmi
Nákup potravín a ich skladovanie
- Jedálny lístok schvaľuje a je zodpovedná zaň osoba zodpovedná za plnenie opatrení
- Nákup potravín zabezpečujú klienti od 2. fázy vyššie pod dohľadom odborného zamestnanca
- Potraviny sa skladujú v sklade potravín, v chladničke a v mrazničke
- Potraviny v mrazničke sú označené maximálnou dobou skladovania
- Sklad a chladnička sa umývajú raz týždenne, mraznička podľa potreby
- Prístup do skladu potravín majú len poverení klienti – zodpovednosť od 3. fázy
- Na dodržiavanie stanovených postupov dohliada zamestnanec centra
Príprava a podávanie stravy
- Prípravu stravy - raňajky, desiatu, obed, olovrant, večeru a druhú večeru zabezpečujú klienti v 2 dňových službách
- Príprava stravy je zabezpečovaná v kuchyni pri dodržiavaní hygienických zásad (umývanie rúk, prikrývka hlavy, každý deň čistá zástera a tričko, ochutnávanie stravy vždy čistým príborom, denne čisté utierky, uteráky, hubky na riad)
- Strava je podávaná v jedálni
- Vzorky z každého jedla sú skladované v špeciálnych nádobách umiestnených v chladničke po dobu 48 hod.
- Stolovanie – prestieranie, hlboký a plytký tanier, servítka, príbor, pohár
- Na dodržiavanie hygienických zásad varenia a stolovania dohliada zamestnanec centra
Umývanie riadu
- Riad, ktorý používame pri príprave stravy umývame priebežne pod teplou tečúcou vodou s pridaním saponátu za pomoci hubky (každý deň nová)
- Centrum používa umývačku riadu
- Riad oplachujeme pod teplou vodou
- Riad sa utiera po každom umytí do čistých utierok a odkladá sa do uzatvárateľných skriniek
- Riad po raňajkách, obede a večeri umývame v umývačke riadu
- Raz do týždňa sa kuchynské skrinky vykladajú a dezinfikujú (savo)
- Zostatky jedla odnáša firma
- Nad dodržiavaním hygienických zásah umývania riadu a jeho uskladnenia dohliada zamestnanec na skupine
3. Podmienky prevádzky, zásady bezpečnosti a ochrany zdravia ubytovaných a zamestnancov ubytovacieho zariadenia
Každé dieťa má vlastné lôžko, nočný stolík, matrac, plachtu, podušku a prikrývku s obliečkami, stavanú skriňu so samostatným oddielom na osobnú bielizeň a zavesenie oblečenia, na izbe sa nachádza spoločný stôl a 2 lavice
Každé dieťa má poskytovanú čistú posteľnú bielizeň, uteráky a osušky
- výmena posteľnej bielizne sa vykonáva 1x za 2 týždne a podľa potreby
- výmena uteráky a osušky sa vykonáva 2 x do týždňa
- sklad inventára na čistú posteľnú bielizeň je oddelene od použitej posteľnej bielizne, obe časti majú prirodzené vetranie
- centrum posteľnú bielizeň dáva prať a žehliť do práčovne
- uteráky, osušky a kuchynské utierky perieme v centre v špeciálne vyhradenej automatickej práčke
Sprchy, umývadlá a WC slúžiace na osobnú hygienu detí a mladých dospelých sú oddelené, zvlášť pre dievčatá a zvlášť pre chlapcov
- sprchy sú umiestnené v polouzavretých kabínach a opatrené závesom
- Sprcha je vybavená držiakom na odkladanie mydla, poličkou, vešiakom na odkladanie odevu a uteráku
- umývadlá sú vybavené pákovými batériami s tečúcou pitnou vodou a tečúcou teplou vodou a zrkadlom
- Podlaha v sprchovacích kabínkach je opatrená protišmykovým roštom
- ostatné podlahy sú zabezpečené nešmykľavým povrchom
Steny izieb
- Steny na schodisku sú opatrené umývateľným povrchom, ostatné steny sú hygienický ošetrené raz za dva roky
Na zostatky jedla máme uzatvorenú zmluvu o poskytovaní služby pri zbere odpadov s Firmou INTA, s.r.o. Rzbárska 758//18, Trenčín. Zostatky vkladáme do uzatvoriteľnej originálnej nádoby, ktorej vývoz je v zmysle zmluvy 1x14 dní.
Nad dodržiavaním hygienických zásah umývania riadu a jeho uskladnenia dohliada zamestnanec centra.
Zabezpečenie dostatočného množstva pitnej vody
Pitná voda v centre je zabezpečovaná prostredníctvom balenej pramenistej vody, v období letných mesiacov minerálnou vodou
Úžitková a voda je zo zdroja vŕtanej (18 m) studne v objekte centra, voda je pravidelne dezinfikovaná, opatrenia špeciálnym filtrom a zariadením na zachytávanie kovov. Rozbor vody centrum zabezpečuje prostredníctvom Akreditovaného skúšobného laboratória S 154, RÚVZ so sídlom v Trnave, Limbová ul. 6053/6
Vetranie – všetky vnútorné priestory centra sú vetrané prirodzeným vetraním a jednou klimatizačnou s vonkajšou jednotkou. Klimatizácia je každý rok pred sezónnym spustením dezinfikovaná odbornou firmou a priebežne – raz mesačne je sterilizovaná UV sterilnou lampou s ozónom
Osvetlenie – osvetlenie vnútorných priestorov centra sú zabezpečené umelým osvetlením, centrum používa ledkové osvetlenie
Preslnenie – obe budovy centra sú preslnené
Centrum má vyhradenú osobitnú časť na pranie osobnej bielizne a odevov, na sušenie centrum používa sušičku na bielizeň
Deti majú čistú osobnú bielizeň v skrini a na použitú osobnú bielizeň má každé dieťa samostatný box
Pomôcky na upratovanie sú uložené v samostatnej stavanej skrini s možnosťou vetrania
Steny na schodisku sú opatrené umývateľným povrchom, ostatné steny sú hygienický ošetrené raz za dva roky
Podlahy miestností (parkety, vinylová dlažba a keramická dlažba) sú denne čistené
Podlaha v sprchovacích kabínkach je opatrená plastovou rohožou
Priestory centra sú denne upratované v rámci v rámci získavania pracovných zručností
Centrum pravidelne raz týždenne dezinfikuje priestory UV sterilizačnou lampou a ozónom a mimoriadne po každom prípade ochorenia dieťaťa
Iné
- Vstup do zariadenia sa eviduje do knihy návštev
- Pracovníci centra majú zabezpečené služby Pracovnou zdravotnou službou MYPRO s.r.o., Staromyjavská 73, 907 01 Myjava
- Lekárnička prvej pomoci sa nachádza v miestnosti sociálneho pracovníka
- V celom centre je zákaz fajčenia
- Centrum je vykurované, zásobované teplou vodou a vybavené profesionálnym
- Vykurovanie radiátormi je zabezpečené na diaľkové ovládanie
4. Spôsob skladovania a manipulácie s posteľnou bielizňou a frekvencia jej výmeny:
Každé dieťa má poskytovanú čistú posteľnú bielizeň, uteráky a osušky
- výmena posteľnej bielizne je raz za 14 dní, (a vždy po príchode nového klienta), podľa potreby aj častejšie
- posteľná bielizeň sa skladuje v príručnom sklade určenom na jej skladovanie, ktorý má prirodzené vetranie
- čistá bielizeň je skladovaná samostatnom priestore s prirodzeným vetraním
- výmenu posteľnej bielizne má na starosti klient 3. a 4. fázy
- na dodržiavanie manipulácie dohliada zamestnanec centra
- pranie a žehlenie zaisťuje centrum v komunálnej práčovni
- výmena uteráky a osušky sa vykonáva 2 x do týždňa
- uteráky, osušky a kuchynské utierky perieme v centre v špeciálne vyhradenej automatickej práčke
5. Spôsob frekvencie upratovania a celkového upratovania ubytovacích priestorov
- upratovanie je vykonávané denne, zariadenia na osobnú hygienu sú denne umývané a dezinfikované
- rohože zo spŕch sú vykefované a dezinfikované raz za týždeň
Izby
- Denne
- ustielanie
- vetranie
- utieranie prachu
- vysávanie
- umývanie podláh
- umývanie vypínačov
- Týždenne
- umývanie radiátorov
- umývanie okien
- Umývanie dverí
- Mesačne
- vysávanie matracov
- umývanie osvetľovacích telies
- Ročne
- tepovanie matracov
- pranie poťahu na matrac
- raz za 5 rokov výmena matracov
- Raz za 3 roky
- maľovanie
Komunitná miestnosť, jedáleň a školská trieda
- Denne
- Vetranie
- Utieranie prachu
- Umývanie jedálenských stolov a lavíc
- Umývanie školských lavíc
- Vysávanie
- Umývanie dlážok
- Umývanie vypínačov
- Týždenne
- Umývanie okien
- Umývanie kresiel
- Umývanie osvetľovacích telies
- Umývanie radiátorov
- Umývanie vypínačov
- Umývanie dverí
- Raz za 2 roky
- Iné
- vstup do zariadenia sa eviduje do knihy návštev
- pracovníci centra majú zabezpečené služby Pracovnou zdravotnou službou MYPRO s.r.o., Staromyjavská 73, 907 01 Myjava
- lekárnička prvej pomoci sa nachádza v miestnosti sociálneho pracovníka
- V celom centre je zákaz fajčenia
- centrum je vykurované, zásobované teplou vodou a vybavené profesionálnym plynovým sporákom skvapalneným plynom
- vykurovanie radiátormi je na diaľkové ovládanie
6. Postup pri dezinfekcii a jej frekvencia v zariadení na osobnú hygienu
- 2 krát denne (ráno a večer) umývame podlahy dezinfekčným prostriedkom
- 2 krát denne (ráno a večer) umývame steny sprchovacích kabínach dezinfekčným prostriedkom
- Priestory WC 2 krát denne dezinfikujeme podlahy a záchodové misy
- Dvakrát denne dezinfikujeme kľučky dverí
- Po použití WC máme k dispozícii teplú vodu, tekuté mydlo a papierové utierky na jedno použitie
7. Postup pri zabezpečení ničenia živočíšnych škodcov
Za zabezpečenie kontroly ochrany pred škodcami a za výkon dezinfekcie a deratizácie je zodpovedná vedúca prevádzky – ekonomického úseku.
Deratizáciu centrum vykonáva v pravidelných intervaloch – 2x ročne, v prípade mimoriadneho výskytu škodcov podľa potreby.
Centrum má na všetkých oknách siete proti lietajúcemu hmyzu, dvere do objektu centra sa nenechávajú otvorené. Nastavené kontrolne pasce sú pravidelne kontrolované. Po vykonaní deratizácie odbornou firmou je na túto skutočnosť v centre výrazne označená na dverách a stenách..
Centrum pravidelne 2x ročne využíva službu deratizačnej firmy: Deratizér Bratislava, s.r.o.
8. Spôsob odstraňovania tuhého odpadu , frekvencia vyprázdňovania odpadových nádob, ich čistenie a dezinfekcia
Centrum separuje odpad podľa jednotlivých zložiek. Odpad sa zbiera denne a je zhromažďovaný vo veľkokapacitných kontajneroch. Frekvencia vyprázdňovania kontajnerov je každých 14 dní a to na základe rozhodnutia obce Borský Svätý Jur v zmysle § 81 ods. 1 zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálny odpad.
Čistenie veľkokapacitného kontajnera centrum vykonáva raz mesačne s použitím dezinfekcie a vysokotlakového stroja.
Odvoz kuchynského odpadu má centrum zabezpečený na základe zmluvy o poskytovaní služby pri zbere odpadu s firmou INTA, s.r.o. Trenčín, frekvencia odvozu odpadu je každých 14 dní.
Vývoz fekálneho odpadu z centra zabezpečuje na základe dohody ND-A. Kratochvil, frekvencia vývozu je raz týždenne, v prípade potreby na základe telefonátu aj častejšie.
9. Frekvencia zisťovania prítomnosti alergénov roztočov
Prítomnosť alergénov roztočov sa zisťuje v lôžkach a lôžkovinách starších ako 10 rokov najmenej 1x za päť rokov
10. Prevádzkový poriadok ubytovacieho zariadenie je prístupný v centre na informačnej tabuli a na webovej stránke centra www.road-tomky.sk